Hitta en nyhet

Hej bloggen! Vi har sv läxa där man ska hitta en nyhet. Jag satt och bläddrade i dn (dagens nyheter) om vad jag tänker att hitta. Då hittade jag den här perfekta nyheten. Jag läste rubriken och blev helt kär i texten när jag satt och läste den. Den är hur bra som helst och det är den som jag ska säga till min lärare att jag har hittat en superbra nyhet. Den här nyheten handlar om barn under 14 år som har dött. Jag tänkte att den är tråkig men sen så sa jag låt mig läsa den och tyckte helt klart om den. Rubriken heter '' Vi har blivit mycket bättre på att rädda liv'' det handlar om att förut så dog ungdomar som var 14 år och under men nu så är det färre ungdomar som dör nu. Det sägs också att förut när barn hade cancer så dog barnet på direkten men nu så överlever barn och ungdomar. Dem som har hjärtfel kan opereras idag på ett helt annat sätt än tidigare. Jag tänker bara läsa om och om igen. Jag tycker mycket synd om barn som har cancer om jag var en läkare så skulle jag göra allt för att dem kan överleva men tyvärr så är jag inte en läkare men jag kämpar för att bli det. Människor som har cancer tycker jag helt synd om för att jag tänker hela tiden på att dem kommer dö efter och det blir jag jätte ledsen på bara om jag kunde göra nåt för att ta bort den här cancer sjukdomen och skulle låta ingen att få denna sjukdom men det går tyvärr inte.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0